Copy of FAQ
FAQ
Hvordan kontakter jeg jer?
Her er vores kontakt side. For alle henvendelser kan du altid kontakte os på customercare@ampali.dk, vores Facebook Messenger eller DM på Instagram. Vi vil svare inden for 48 timer.
Hvad er jeres produkter lavet af?
Hovedparten af vores kollektion er lavet af overskydende restmaterialer fundet på vores partners lager i Indien. Restmaterialer, er tekstiler, der er blevet smidt ud af andre brands enten på grund af overproduktion eller uønskede farver og print. Vi vælger at bruge disse restmaterialer for dels at undgå at de eventuelt ender blive brændt af på en losseplads og dels for at undgå at producere nye tekstiler, da det er det mest forurenende led i konventionel tøjproduktion. Vi vælger kun restmaterialer af høj kvalitet såsom bomuld, hør, viskose, silke og modal for at sikre os en høj livtidsværdi for vores produkter samt muligheden for regenerering. Læs mere omkring vores bæredygtige produktion her.
Hvor er jeres produkter lavet henne?
Vores produkter er syet hos vores partner i Delhi i Indien medejet af en kvinde. Vi besøger dem mindst én gang om året for at pleje relationen og sikre os at etiske arbejdsforhold holder ved samt taler om fremtidige samarbejdsmuligheder for at gøre det endnu bedre. Vores partner er SEDEX compliant, hvilket medfører, at vi årligt modtager en rapport, som giver os et indblik i arbejdernes forhold, sundhed, rettigheder m.m. Ydermere bidrager vores partner positivt til deres lokale samfund ved at drive en garment skole for uprivilegerede børn samt regenerering af det døde jord ved plantning af nye frugttræer.
Hvad gør jer til et bæredygtigt brand?
Vores kollektioner er primært syet af upcycled restmaterialer og derudover har vi GOTS certificeret økologisk bomuld i vores underkjoler. Ved brug af overskydende restmaterialer, som er efterladt af andre modehuse, minimerer vi spildet af tekstiler, der eventuelt ender med at blive brændt på en losseplads.
Derudover har det en positiv effekt på vores produktion, da vi undgår at producere nye tekstiler, som er den mest ressourcekrævende og forurenende proces i konventionel tøjproduktion.
STØRRELSE & SHOPPING
Hvordan finder jeg min størrelse?
Da vi hovedsageligt bruger overskydende restmaterialer til vores produkter, kan de varierer i størrelserne fra et materiale til et andet. Derfor målet vi vores produkter i hånden og deler deres unikke mål med dig i vores størrelsesguider på hver produktside.
Du kan læse vores størrelsesguide på det produkt du er interesseret i, og hvis du stadig er usikker på den rigtige størrelse for dig, vil vi meget gerne hjælpe dig. Send os en email på customercare@ampali.dk, på vores Facebook side eller direkte på Instagram.
Venligst efterlad en besked sammen med det produkt, du er interesseret i og dit bryst-, talje- og hoftemål. Vi vil meget gerne guide dig til den rigtige størrelse!
Hvad hvis produktet, som jeg vil købe, ikke er på lager?
Alle vores produkter er syet i et begrænset oplæg og vil derfor sjældent blive genopfyldt på vores webshop, da de er lavet af restmaterialer.
Hvis produktet du er interesseret i er blevet udsolgt, anbefaler vi at du tilmelder dig vores nyhedsbrev nederst på siden. Så vil du være den første, der får at vide når et produkt kommer tilbage på lager.
Du kan også besøge vores online fællesskab på Instagram @shopampali, hvor vi også vil give opdateringer på udsolgte produkter.
Hvor ofte kommer der nye kollektioner?
Som et bevidst, bæredygtigt brand, træffer vi alle vores beslutninger ud fra et slow fashion mindset. Det er vigtigt for os, at signalere at vi, som virksomhed, ikke kan stå inde for et overforbrug ved ugentlige eller månedlige kollektioner. Vi vil gerne stå frem med budskabet om, at vi som private forbrugere ikke behøver og ikke længere kan udsætte naturen for det overforbrug, forurening og spild, som vi har budt vores jord det sidste århundrede. Dette betyder, at du kan forvente at vi lancere 1-2 kollektioner (ex. Forår/Sommer og en Efterår/Vinter) om året.
Tager I imod forudbestillinger (pre-order)?
Ja, vi tager imod forudbestillinger (pre-order). Produkter, der er på vej hjem på vores lager (fragtet med skib) kan blive forudbestilt. Leveringstiden vil blive noteret på produktsiden.
Hvis du køber en forudbestilt vare sammen med en anden vare, vil vi holde det produkt, der er klar til forsendelse, tilbage medmindre du anmoder andet.
ORDRER & FRAGT
Kan jeg lave ændringer på en bestilling?
Desværre kan vi ikke lave ændringer på bestillinger, der allerede er fuldførte. Hvis du kunne tænke dig at annullere en ordre, kan du sende os en email på customercare@ampali.dk og vi vil forsøge at tilbageholde og annullere ordren inden den bliver sendt afsted. Dog kan vi ikke garantere at vi kan annullere ordren i tide, og du må derfor lave en returnering ved at bruge vores forudbetalte returlabel, der bliver sendt sammen med pakken og derefter placere en ny bestilling.
Hvor lang tid tager det at levere min bestilling?
Vi pakker og sender alle pakker afsted mandag til fredag. Vi gør vores bedste for at sende alle pakker inden for 24 timer efter modtagelse af bestillingen. Vores normale leveringstid for GLS er 3-5 hverdage.
Leveringstiden for forudbestillinger (pre-order) vil blive noteret på produktsiden.
Hvis du køber en forudbestilt vare sammen med en anden vare, vil vi holde det produkt, der er klar til forsendelse, tilbage medmindre du anmoder andet
Hvor meget koster levering?
Der er gratis levering og returnering på alle ordre i Danmark. Hjemmelevering er gratis på alle ordrer over DKK 800.
Standard leveringsomkostningen udenfor EU er DKK 80.
Vi sender nationalt og internationalt gennem GLS.
RETURNERING
Hvordan returnerer jeg en ordre?
Du returnerer din ordre ved brug af vores forudbetalte returlabel, der føler med i pakken. Placér den ovenpå vores genbrugelige forsendelseæske, forsejl pakken og aflevér den hos din nærmest GLS PakkeShop.
Hvad koster det at returnere?
Vi tilbyder returnering på alle ordrer i danmark indenfor 30 dage. Omkostningen ved fragt og en evt. returnering er en høj omkostning for en lille virksomhed som os. En returnering vil derfor koste DKK 40 for kunden, som bliver fratrukket betalingen, når denne bliver refunderet til kunden.
Du kan finde dit returlabel i pakken med dine produkter. Det eneste du skal gøre er at placere returlabel ovenpå pakken, forsejle den sikkert og aflevere pakken hos din nærmest GLS PakkeShop. I tilfælde af, at du ikke har modtaget et returlabel, venligst send os en email til customercare@ampali.dk.
Hvor lang tid vil det tage for min returnering at blive behandlet?
Venligst tillad os at bruge op til en uge fra dato for modtagelse af returpakke til at behandle returneringen. Refunderingen vil blive overført indenfor 3-10 hverdage (afhængig af din bank).
Hvad hvis jeg vil bytte til en anden størrelse eller farve?
På nuværende tidspunkt, tilbyder vi ikke at kunne bytte vare direkte. Men da vi ved dette ville være mere behjælpeligt at tilbyde, arbejder vi på dette.
Hvis du ønsker at bytte en vare, må vi bede dig om at returnere din vare og lave en ny bestilling.
PRODUKTPLEJE
Hvad er plejeinstruktionerne på produktet?
Da hovedparten af alle vores produkter er fra overskydende materialer fra restlager (smidt ud af andre brands) kender vi ikke den præcise vaskeinstruktion for hvert materiale. Derfor anbefaler vi som hovedregel at vaske tøjet i kold håndvask - også af miljæmæssige hensyn. Derudover tror vi på, at ved at kære for vores tøj ved håndvask vil vi tillægge det større værdi og gøre en dyd ud af at passe godt på det, så det kan holde i mange år.
ANDET
Har du en fysisk butik?
Desværre har vi ikke en fysisk butik endnu. Dog vil vi engang imellem holde pop.ups i vores Studio på Kronprinsessegade 6, 1306 København. Besøg vores fællesskab på Instagram eller Facebook @shopampali, for at blive opdateret omkring hvornår vores næste pop-up shop er.
Hvem kontakter jeg for PR henvendelser?
Alle henvendelser kan blive sendt til customercare@ampali.dk og din email vil blive omstillet til den relevante kontakt!
Søger I ansatte?
Åbne jobopslag vil blive postet på vores Instagram eller LinkedIn. Vi er et meget lille team i øjeblikket, men som vi vokser vil vi åbne nye job positioner!